Chinezii construiesc un pod în timpul în care noi abia am pune prima cărămidă

de: Horia Despa
11 12. 2015

În timp ce la noi proiectele de infrastructură se construiesc dărâmându-se, ca în legenda lui Manole, chinezii construiesc un pod în timpul cât le-ar lua românilor să facă prima plimbare în studiul de fezabilitate. În China, 42 de ore de obicei sunt petrecute construind mega-proiecte industriale, iar daca unele pot lua mai mult de atât, podurile se pare că nu.

Un clip video oferit de CCTV America arată pe repede înainte cum reconstrucția unui pod are loc în aproape 43 de ore. E adevărat, nu sunt exact 42 de ore cum am menționat mai sus, dar măcar jumate de oră pentru un sandwich muncitorii chinezi tot și-or fi luat.

Proiectul a fost comandat de guvernul de la Beijing pentru a înlocui vechiul Pod Sanyuan din oraș, iar durata terminării acestui proiect probabil că a bătut mai multe recorduri. Se pare că firma de construcții a terminat de dărâmat vechiul pod într-o zi, iar construcția podului nou a durat 19 ore. Constructorii chinezi au folosit 1.300 de tone de beton pentru a construi noul pod.

Responsabilii proiectului au folosit o metodă numită ”metoda de înlocuire integrată”, care a permis constructorilor să deschidă podul pentru trafic imediat după cele 43 de ore de muncă și nu după 2 luni așa cum se procedează în mod normal.

Deși nu putem să ne așteptăm vreodată să atingem performanțele chinezești în materie de construcții, nu ar fi rău să ne motivăm puțin în a ne construi infrastructura măcar într-un ritm normal și nu dărâmînd ce tocmai am terminat.

E de remarcat totuși frenezia chinezilor de a se arunca înainte la construcții de infrastructură. Nevoia de a construi poduri, blocuri, autostrăzi și alte piese de infrastructură vine din nevoia urgrenă a statului chinez de a încuraja consumul. Chinezul de rând este extrem de reticent în a cumpăra produse noi iar consumul populației este în general extrem de mic. Pentru a evita deflația guvernul încurajează bancile să împurumte constant firmele, mai ales cele de construcții, investind astfel în infrastructură. În acest fel statul Chinez garantează mereu locuri de muncă și comenzi rentabile pentru firmele de construcții, dar și ecosistemul născut în jurul unor astfel de proiecte.